Massages

Hot Stone massage

Hot stone massage is precies wat de naam zegt: masseren met warme stenen.Het is een eeuwenoud ritueel dat in deze moderne tijd ook een heel goed middel is om te ontspannen en te onthaasten.

Het fenomeen hot stone massage is in Nederland nog redelijk onbekend.
De massage wordt gegeven met afgeronde basaltstenen. Dit zijn vulkanische stenen die door invloed van water en zand door de eeuwen heen gevormd zijn. De grootte van de stenen varieert van 2 tot 12 centimeter.

De stenen zijn rijk aan ijzer en magnesium. Hierdoor kunnen de stenen warmte goed opslaan, vasthouden en geleidelijk weer afgeven. De stenen zijn zorgvuldig geselecteerd op basis van vorm, gewicht, warmtegeleiding en energieniveau. De stenen zijn licht, zacht en warm.
Indianen zeggen daarom dat ze zijn gevormd door de vier elementen: aarde, wind, water en vuur.

De warmte van de warme stenen dringt door in de spieren en verlicht spanning, terwijl de koude stenen ontstekingen verminderen en zwellingen tegengaan. Het gebruik van warmte vergroot het gevoel van welzijn en geeft ook de kans om dieper en effectiever te werken bij chronische pijn. Hot stone massage zorgt voor een diepere relaxatie en ontgifting, stimuleert de orgaanfuncties en de stofwisseling en activeert het zelfherstellend vermogen van het lichaam. Daarnaast ondersteunt Hot stone massage alle niveaus van healing doordat het de emotionele, mentale en fysieke energieën harmoniseert.

Deze vorm van massage is aan te raden bij acute en chronische spierproblemen, bij elk gevoel van onevenwichtigheid in u lichaam en is in her bijzonder geschikt voor mensen met spier – gewricht - en/of zenuwpijnen, rug - en/of nekpijn, hoofdpijn, slechte doorbloeding, burn-out of algehele moeheid.

Daarnaast is Hotstone massage geschikt voor iedereen die zijn lichaam wil laten ontspannen. De massage is niet geschikt voor mensen die last hebben van:

Niet geschikt voor mensen die last hebben van:

. hartklachten, extreem hoge en lage bloeddruk en diabetes.
. open wonden en huidinfecties.
. koorst / griep.
. erg gevoelige dunne huid.
. spataderen.
. grote warmte ( b.v. een sauna)
. dezelfde contra – indicaties als bij een gewone massage, zie “voor wie”